12 Ιουλίου 2020

προπτυχιακό με δίδακτρα ποτέ και πουθενά!


Την στιγμή που η ηλεκτρονική εξεταστική δείχνει καθημερινά το μέγεθος της αποτυχίας της, με τα συνεχή προβλήματα που εμφανίζονται (φαινόμενα καθηγητικής αυθαιρεσίας, τεχνικά προβλήματα κλπ) και που ο πρύτανης κρύβεται από τους φοιτητ(ρι)ές που έρχονται να διαμαρτυρηθούν, δεν έχασαν στιγμή και με το που ψηφίστηκε ο νόμος απευθείας άρχισαν να ετοιμάζουν το ξενόγλωσσο προπτυχιακό. Για μια ακόμα φορά η πρυτανεία Παπαϊωάννου λειτουργεί ως το δεξί χέρι της κυβέρνησης για να προχωρήσει ανεμπόδιστα η εκπαιδευτική αναδιάρθρωση που προστάζουν κεφάλαιο-ΕΕ-ΟΟΣΑ μέσω της διαδικασίας Μπολόνια.
Βρήκαν επιτέλους τον τρόπο να “παρακάμψουν”, δηλαδή σταδιακά να καταργήσουν στην πράξη, το άρθρο 16 του συντάγματος που μεταξύ άλλων απαγορεύει και τα δίδακτρα! Τα δίδακτρα για τους εκτός ΕΕ είναι μόνο η αρχή, γιατί παρέχουν ξεκάθαρα το νομικό δεδικασμένο για δίδακτρα σε οποιοδήποτε άλλο προπτυχιακό. Έτσι θα προστεθεί ένας ακόμα ταξικός φραγμός στη μόρφωση και τη γνώση, την ώρα που ήδη πληρώνουμε ένα σκασμό λεφτά για νοίκι, ρεύμα, νερό, φαΐ, αναλώσιμα εξαιτίας της υποβάθμισης της φοιτητικής μέριμνας, της υποχρηματοδότησης της δημόσιας-δωρεάν εκπαίδευσης. Το Υπουργείο ταυτόχρονα θα μπορεί να χρησιμοποιεί τις αξιολογήσεις που θα πραγματοποιηθούν το καλοκαίρι ως βασικό μοχλό πίεσης προς τα Ιδρύματα, έτσι ώστε να εναρμονιστούν με τις κατευθύνσεις που θέτει και να τις εφαρμόσουν μέσα στα Πανεπιστήμια.

Είδαμε ήδη τι γίνεται στα μεταπτυχιακά: τα περισσότερα είναι με δίδακτρα, δημιουργούνται από το πουθενά μεταπτυχιακά χωρίς λόγο ύπαρξης καθαρά και μόνο για οικονομικούς λόγους, κόβονται κομμάτια του προπτυχιακού και πουλιούνται σε πανάκριβα μεταπτυχιακά.
Οι ίδιοι που ορκίζονται στην αριστεία, έρχονται και φτιάχνουν ένα ξενόγλωσσο προπτυχιακό το οποίο αντικειμενικά θα υποβαθμίσει την ήδη υπάρχουσα Ιατρική σχολή και μάλιστα με κριτήριο την επαγγελματική αποκατάσταση. Σε μια προσπάθεια εναρμόνισης των πτυχίων με την υπάρχουσα κατάσταση στην αγορά εργασίας (η οποία έχει ως κυρίαρχα χαρακτηριστικά την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων και τα τεράστια ποσοστά ανεργίας) αποτελεί βασικό στόχο η αποδυνάμωση τους, οδηγώντας στο να μην αποτελούν μοναδική προϋπόθεση για δουλειά και το διαβατήριο των αποφοίτων για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας. Η αποδυνάμωση των πτυχίων, μεταφράζεται σε μια προσπάθεια απόσπασης επαγγελματικών δικαιωμάτων και μετακύλισής τους σε επόμενους κύκλους σπουδών και στην προσπάθεια δημιουργίας νέων προγραμμάτων σπουδών μέσα στις σχολές που θα τρέχουν παράλληλα με τα ήδη υπάρχοντα και θα οδηγούν στον κατακερματισμό των αποφοίτων, με αποτέλεσμα τα πτυχία τους να μην ανταποκρίνονται στην ίδια θέση στην αγορά εργασίας. Οι ίδιοι που “γκρινιάζουν” για το brain drain, φτιάχνουν ένα πρόγραμμα σπουδών που θα στέλνει τους απόφοιτους “πακέτο” στο εξωτερικό και την ίδια ώρα κατηγορούν εμάς που μεταναστεύουμε, ενώ εκείνοι δημιουργούν τις συνθήκες που μας διώχνουν. Την ώρα που η πανδημία έδειξε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι το ελληνικό δημόσιο νοσοκομείο χρειάζεται ΜΑΖΙΚΕΣ και ΜΟΝΙΜΕΣ προσλήψεις, εκείνοι βάζουν κυριολεκτικά το χρήμα από τα δίδακτρα πάνω από τη δημόσια υγεία και υποβαθμίζουν και διασπούν ακόμα περισσότερο τα πτυχία μας μέσω των σχολών πολλαπλών ταχυτήτων.
Τα πανεπιστήμια δεν έχουν ανάγκη τα βρώμικα λεφτά των διδάκτρων, έχουν ανάγκη από ποιοτικές σπουδές για τους φοιτητές. Έχουν ανάγκη από αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την παιδεία ώστε να μπορούν να σπουδάζουν όλοι και όλες. Έχουν ανάγκη από προγράμματα σπουδών που θα καλύπτουν όλο το γνωστικό αντικείμενο με όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα κατοχυρωμένα σε αυτά, ενάντια στην πολιτική που μας θέλει να μαζεύουμε πετσοκομμένα skills και δεξιότητες, καταρτίσεις. Ο λαός έχει ματώσει, ειδικά την τελευταία δεκαετία με υπέρογκους φόρους που εν τέλει καταλήγουν στο χρέος, τους πολεμικούς εξοπλισμούς και τα πολεμικά ερευνητικά προγράμματα στις σχολές. Η πολιτική της “αυτοχρηματοδότησης” των πανεπιστημίων που ο ΣΥΡΙΖΑ θεσμοθέτησε, αποδεικνύεται ότι δεν είναι τίποτα άλλο από το να βάλουμε ξανά βαθιά το χέρι στην τσέπη για ένα αγαθό που εξ’ ορισμού πρέπει να είναι πανκοινωνικό, δημόσιο, δωρεάν.
Είναι για γέλια οι δηλώσεις του Γιαννακουδάκη όπως και του προέδρου της Ιατρικής που λένε ότι τα λεφτά από τα δίδακτρα θα πάνε στην ήδη υπάρχουσα Ιατρική σχολή. Είναι αυτονόητο ότι θα πάνε για ερευνητικά προγράμματα για εταιρίες ή για το στρατό και όχι για τις ανάγκες μας, διότι το καθηγητικό κατεστημένο του ΑΠΘ ενδιαφέρεται πιο πολύ για τα κριτήρια αξιολόγησης των “ανεξάρτητων” αρχών, παρά για τις σπουδές μας.
Οι φοιτητές μπλοκάρουμε στην πράξη το νομοσχέδιο που πέρασε η Κεραμέως και όλα τα προηγούμενα! Κανένα ξενόγλωσσο ποτέ και πουθενά!
Διεκδικούμε:
-Δίδακτρα ποτέ και πουθενά. Κατάργηση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά. Δημόσια-δωρεάν παιδεία για όλους-ες, χωρίς ταξικούς φραγμούς.
-Γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την παιδεία. Ούτε ένα ευρώ για το χρέος και τον πόλεμο. Όχι στην πολιτική της αυτοχρηματοδότησης των πανεπιστημίων.
-Να μπλοκάρουμε την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση κυβέρνησης-ΕΕ-ΟΟΣΑ.
-Ενιαίο πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο με όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα κατοχυρωμένα σε αυτό. Το πτυχίο μόνη προϋπόθεση για δουλειά.
-Απαγόρευση της επιχειρηματικής λειτουργίας των ιδρυμάτων, έξω οι εταιρίες και οι ιδιώτες από τις σχολές.
-Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Αυξήσεις στους μισθούς. Κατάργηση της ελαστικής και της μαύρης εργασίας. Μαζικές προσλήψεις στην παιδεία και την υγεία.
-Δημόσιο, δωρεάν, καθολικό σύστημα υγείας για όλο το λαό.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου