αναδημοσίευση από: παντιέρα
Σάρκα και οστά παίρνει, όσο περνάει ο καιρός, το επιχειρηματικό πανεπιστήμιο.
Ευνοούμενες από το νομικό πλαίσιο που διαμόρφωσαν τα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις, από κοινού με την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι μεγάλες επιχειρήσεις βρίσκουν την ευκαιρία να εισβάλουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αποκτώντας λόγο στη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και τη διάρθρωση των τμημάτων, επιδιώκοντας να αποκομίσουν κέρδος από την έρευνα που παράγουν οι φοιτητές, στο πλαίσιο των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών εργαστηρίων.
Για το ερχόμενο διδακτικό έτος, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (η γνωστή ΑΣΟΕΕ) και η ασφαλιστική Interamerican αποφάσισαν να αναπτύξουν «συνεργασία και στο επίπεδο εκπαίδευσης φοιτητών του Πανεπιστημίου αλλά και συνεργατών πωλήσεων της εταιρείας».
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Interamerican, η επιχείρηση συμπεριλαμβάνεται «μεταξύ των υποστηρικτών του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με αφορμή τη στρατηγική επανατοποθέτηση του εκπαιδευτικού, ερευνητικού και κοινωνικού ρόλου του».
«Η Εταιρεία με την υποστήριξη της αναγνωρίζει την εξαιρετική σημασία της ενεργού παρουσίας του ΟΠΑ στη δημιουργία προϋποθέσεων κοινωνικής ανάπτυξης και ευημερίας, μέσα από τη διεύρυνση των οριζόντων της νέας γενιάς. Μεταξύ των δύο μερών, έχει συμφωνηθεί να αναπτυχθεί συνεργασία και στο επίπεδο εκπαίδευσης φοιτητών του Πανεπιστημίου αλλά και συνεργατών πωλήσεων της εταιρείας.
Το ΟΠΑ, που συμπληρώνει ένα αιώνα στην ανώτατη εκπαίδευση, ανακοίνωσε πρόσφατα – μαζί με την νέα οπτική ταυτότητά του – την απόφαση ανάληψης σημαντικών πρωτοβουλιών και δράσεων περαιτέρω συνεισφοράς στη γνώση, την παιδεία και τον πολιτισμό.
Όπως τονίζει ο κ. Κωνσταντίνος Γάτσιος, πρύτανης του Πανεπιστημίου, κατευθυντήριους άξονες συνιστούν οι ιδρυματικές του αξίες της αριστείας, της καινοτομίας, της εξωστρέφειας και της κοινωνικής προσφοράς, με σημαντικά στοιχεία του νέου στρατηγικού σχεδιασμού του ΟΠΑ τη σύνδεσή του με κοινωνικούς φορείς, ιδρύματα και επιχειρήσεις, την εισαγωγή και εξαγωγή γνώσεων και εμπειρίας και την κοινωνική ευθύνη σε υψηλή θέση μεταξύ των προτεραιοτήτων.
Στην κοινωνική ευθύνη για την ανάπτυξη της παιδείας και του πολιτισμού εστιάζει και η INTERAMERICAN, όπως επισημαίνει ο Γιάννης Ρούντος, διευθυντής εταιρικών σχέσεων και ΕΚΕ του ομίλου, υπογραμμίζοντας τον δημιουργικό ρόλο της ακαδημαϊκής κοινότητας και ειδικότερα του ΟΠΑ.»
Επί της ουσίας, το νόημα της φλυαρίας των υπεύθυνων επικοινωνίας της Interamerican είναι το εξής: Οι φοιτητές του ιδρύματος θα εργαστούν τα επόμενα εξάμηνα (και) για την Interamerican, στο πλαίσιο των εργαστηρίων τους ή διαφόρων ειδικών μαθημάτων που θα δημιουργηθούν, ακόμα και στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης.
Το «αντάλλαγμα» που θα λάβουν, θα είναι η υπόσχεση για μια θέση εργασίας στον Όμιλο (με τις γνωστές εργασιακές συνθήκες «γαλέρας»).
Αυτό συμβαίνει σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις, που τείνουν να γίνουν ο κανόνας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Αυτό είδαμε να συμβαίνει και την προηγούμενη χρονιά στο Πάντειο, όπου οι φοιτητές στην κατεύθυνση της Διαφήμισης του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του ιδρύματος εργάστηκαν επί ένα εξάμηνο για τη Vodafone, στο πλαίσιο συνεργασίας του τμήματος και της επιχείρησης.
Το ζήτημα να πεταχτούν οι εταιρείες έξω από τις σχολές, να σταματήσει κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα εντός των πανεπιστημίων, αλλά και να σταματήσει η επιχειρηματικοποίηση των ίδιων των ΑΕΙ και ΤΕΙ, πρέπει και μπορεί να αποτελέσει κομβικό ζήτημα για την πάλη του σπουδαστικού κινήματος.
Για να σταματήσει το αίσχος της παροχής απλήρωτης εργασίας στους επιχειρηματικούς κολοσσούς και της χειραγώγησης της γνώσης από τα ιδιωτικά μονοπώλια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου