Τους τελευταίους μήνες, η υγειονομική κρίση του κορονοϊού έχει επιταχύνει τις εξελίξεις και όλα δείχνουν ότι βρισκόμαστε στην αρχή μιας πολύ μεγάλης οικονομικής κρίσης. Η ανεργία φτάνει στο 25%, η Ελλάδα βρίσκεται σε ύφεση 15%, ο τουρισμός άνοιξε με αποτέλεσμα να αυξηθούν τα κρούσματα και εν τέλει πήγε πολύ άσχημα σε σχέση με άλλες χρονιές.
Η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως βγαίνει θριαμβευτικά και ανακοινώνει το άνοιγμα των σχολών με 50 άτομα ανά αίθουσα, αλλά δε λέει το παραμικρό για σπάσιμο τμημάτων, μαζικές προσλήψεις προσωπικού και επίταξη κτιρίων, πράγματα που είναι αναγκαία για να ανοίξουν όντως οι σχολές για όλους-ες. Ως αποτέλεσμα, πολλοί-ες από εμάς σκεφτόμαστε να ξενοικιάσουμε διότι δεν μπορεί το νοίκι και το κόστος ζωής (είτε στις εστίες είτε όχι) να τρέχει ενώ δε θα παρακολουθούμε δια ζώσης τη σχολής, ειδικά σε μια Θεσσαλονίκη που τα φτηνότερα νοίκια έχουν φτάσει στα 350-400 ευρώ.
Δίνουν εκατομμύρια στους πολεμικούς εξοπλισμούς, στα ΜΜΕ και στην πρόσληψη αστυνομικών αλλά δε δίνουν ούτε δεκάρα για τη δημόσια υγεία και παιδεία. Προτιμούν να μας αφήσουν για άλλο ένα εξάμηνο στα σπίτια μας, έξω από τις σχολές μας, προτιμούν να έχουν 25 παιδιά ανά αίθουσα στο σχολείο αντί να κόψουν τις δαπάνες από τα παραπάνω. Μόνη τους μέριμνα είναι να μετακυλίσουν το κόστος της κρίσης πάνω μας και να καταστείλουν όσους-ες αντιστέκονται. Γι αυτό και πρύτανης του ΑΠΘ Παπαϊωάννου ζητάει από την κυβέρνηση να δώσει λεφτά για πανεπιστημιακή αστυνομία, αντί για το άνοιγμα των σχολών.
Επιλέγουν να στοχοποιήσουν τη νεολαία σε ένα σύγχρονο “μαζί τα φάγαμε”: ο Κυρανάκης επειδή δε φτιάχνουμε Linkedin και δεν ψάχνουμε ιντερνετικά για δουλειά, ο Χαρδαλιάς μας αποκαλεί ανεύθυνους για να καλύψει τη στάση της κυβέρνησης που μας έκλεισε 1,5 μήνα στα σπίτια μας για να κερδίσει χρόνο που ποτέ δεν αξιοποίησε.
Η λάσπη στον ανεμιστήρα συνεχίζεται με την Νίκη Κεραμέως να μας κατηγορεί επειδή παιδιά περνάνε σε σχολές με 3000 μόρια βάση. Αξιοποιούν αυτή τη λάσπη για να περάσουν τη βάση του 10 και τις διαγραφές φοιτητών, διότι θέλουν πανεπιστήμια μικρά, ευέλικτα και δημοσιονομικά αποδοτικά. Πανεπιστήμια που θα λειτουργούν δηλαδή, με τη λογική του κόστους-κέρδους , με αποφοίτους αναλώσιμους και πτυχία χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα. Πανεπιστήμια «ανοιχτά» στην επιχειρηματικότητα και την κερδοφορία αλλά κλειστά στη μεγάλη πληττόμενη πλειοψηφία των φοιτητών.
Το εαρινό εξάμηνο μπορεί να μην είχαμε κοινωνικούς χώρους, αλλά αντιδράσαμε! Κατεβήκαμε σε πορείες, συμμετείχαμε σε κινήματα αλληλεγγύης, οι εστιακοί-ες φοιτητές-τριες έδωσαν έναν μεγάλο αγώνα ενάντια στην εκκένωση των εστιών που τελικά κέρδισε! Αυτό που έλειψε όμως, ήταν η αυτοτελής οργάνωση του φοιτητικού κινήματος .
Τώρα, όλα δείχνουν ότι οι αγωνιστικές διαθέσεις θα ανέβουν. Είναι καθήκον μας να συγκροτήσουμε τις αντιδράσεις μας σε φοιτητικό κίνημα ώστε να μην είναι διάχυτες, με οργανωμένες δομές κάτω από όλες τις συνθήκες, με έλεγχο της κατάστασης στις σχολές μας και όσον αφορά την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, με δυνατότητα πανκοινωνικής απεύθυνσης και ένωσης με μαθητές-τριες και εκπαιδευτικούς.
Θέλουμε να σπουδάσουμε και να δουλέψουμε με αξιοπρέπεια, θέλουμε να ζήσουμε ελεύθεροι-ες χωρίς πολέμους, φτώχεια, ανεργία και προσφυγιά, σε αρμονία με το περιβάλλον και αυτό δε θα γίνει ποτέ εάν εμείς οι ίδιοι και οι ίδιες δεν το διεκδικήσουμε!
Στις 12/9, μέρα αντιλαϊκών εξαγγελιών από τον Μητσοτάκη στην ΔΕΘ , εκατοντάδες αγωνιστές και αγωνίστριες του εργατικού και νεολαιίστικου κινήματος , ταξικά σωματεία και περιβαλλοντικές κινηματικές συλλογικότητες καλούν σε ανεξάρτητη ταξική συγκέντρωση στην Καμάρα κόντρα στο συνδικαλιστικό lockdown του εργοδοτικού γραφειοκρατικού συνδικαλισμού των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ και τις συμβολικές κινητοποιήσεις του ΠΑΜΕ . Με βάση τα παραπάνω, καλούμε σε σύσκεψη φοιτητών-τριών εν όψει της πορείας της ΔΕΘ την Τετάρτη στις 18:30 στο αίθριο του πολυτεχνείου για να συζητήσουμε και να οργανώσουμε τη φοιτητική παρέμβαση στη διαδήλωση της ΔΕΘ, δίνοντας το έναυσμα για μια χρονιά αγώνων και για μια προοπτική νίκης.
από: ΑΡΑΓΕ ΕΑΑΚ
http://arage-e-a-a-k.blogspot.com/2020/09/blog-post.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου