Την
Την
Πέμπτη 21/2 πραγματοποιήθηκε Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Σπουδαστών
Αρχιτεκτονικής. Το θέμα που απασχόλησε κυρίαρχα τη συνέλευση ήταν η πρόσφατα
ορισμένη εξεταστική περίοδος, που διαρκεί –για δεύτερη συνεχόμενη φορά- μόλις
10 ημέρες. Το συγκεκριμένο ζήτημα έχει απασχολήσει ουκ ολίγες γενικές
συνελεύσεις, ειδικά στο προηγούμενο εξάμηνο, μέσα από τις οποίες εξαντλήσαμε
όλα τα περιθώρια διαλόγου με το τμήμα των καθηγητών, είτε μέσω μαζικών
παραστάσεων στην πρόεδρο κ. Πάκα, είτε μέσα από παρουσία στις συνελεύσεις των
καθηγητών, όπου διαπιστώσαμε αδιάλλακτη στάση σε σχέση μετο αίτημά μας για
παράταση της εξεταστικής για μία εβδομάδα. Επίσης την Παρασκευή 22/2,
πραγματοποιήθηκε η μαζική παράσταση στην πρόεδρο του τμήματος όπου επικαλέστηκε
τα ίδια επιχειρήματα με τις προηγούμενες φορές και υποστήριξε πως χρειάζεται
χρόνο για ορισμό ΔΣ ώστε να ξανασυζητηθεί
η περίοδος της εξεταστικής, ωστόσο την Δευτέρα 25/2 μας ενημέρωσε πως δε
θα δεχτούν καμία παράταση «λόγω της χρονικής πίεση». Τα επιχειρήματα που
εκτέθηκαν, αφορούσαν την πίεση χρόνου και προκύπτουν 1)από την ανάγκη
διεξαγωγής 13 βδομάδων μαθημάτων και 2) από τις ημερομηνίες των ορκωμοσιών της
Πολυτεχνικής Σχολής. Όμως το πρώτο ζήτημα δεν αναιρείται από την πρόταση που
κατέθεσε ο σύλλογός μας και αφορά προέκταση της εξεταστικής. Αντίστοιχα το
ζήτημα των ορκωμοσιών επιλύθηκε μετά από συνεννόηση με τον κοσμήτορα, ο οποίος
τοποθέτησε το τμήμα μας στην τελευταία ημερολογιακά ορκωμοσία (ενώ μας κατέθεσε
την εντύπωση που του προκάλεσε η εμμονή του τμήματος μας για μια τόσο
συρρικνωμένη εξεταστική).
Το
αίτημά μας για παράταση της εξεταστικής προκύπτει από κάποια αντικειμενικά
δεδομένα και από την εμπειρία που έχουμε συλλέξει από εξεταστικές περιόδους
μικρής διάρκειας. Καταρχάς, ένας μέσος φοιτητής του τμήματος παρακολουθεί
τουλάχιστον 5-6 μαθήματα, ενώ αν συνυπολογιστούν τα χρωστούμενα, αυτά μπορούν
να φτάσουν στα 7-8. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε 2 εβδομάδες αναγκάζεται να δίνει
σχεδόν κάθε μέρα κι από ένα μάθημα. Προφανώς αν δεν είναι τυχερός μπορεί και να
δίνει 2 ή 3 μαθήματα την ίδια μέρα.Αυτή η κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα το
«κάψιμο» μαθημάτων, δηλαδή μια διαδικασία διαλογής μεταξύ των μαθημάτων που
μπορούν να δοθούν στην εξεταστική και εκείνων που θα «μείνουν» για την
επαναληπτική. Επίσης είναι δεδομένα τα συνεχόμενα ξενύχτια για την διεκπεραίωση
των εργασιών των μεγάλων και μικρών (πόση διαφορά έχουν τελικά;) εργαστηρίων,
που συμπίπτουνχρονικά. Όσον αφορά το επιχείρημα του ότι το πρόγραμμα βγαίνει
από την αρχή του εξαμήνου και άρα οφείλουμε να προλάβουμε όλα τα μαθήματα, αυτό
καταρρίπτεται καθώς από τις τελευταίες διορθώσεις του εξαμήνου χρειάζεται
τουλάχιστον μια βδομάδα κενό μέχρι την τελική παράδοση.
Όλη
αυτή την κατάσταση δε την αντιμετωπίζουμε μόνο στην περίοδο της εξεταστικής
αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου. Αρχικά οι απαιτήσεις στα μαθήματα όλο
και αυξάνονται. Οι ολοένα και πιο εντατικοί όροι με τους οποίους καλούμαστε να
σπουδάσουμε έχουν ως αποτέλεσμα να δεχόμαστε ό,τι αλλαγή περνάει στην
εκπαίδευση, τόσο σε επίπεδο σχολής, όσο και σε κεντρικό, καθώς δεν έχουμε χρόνο
να ασχοληθούμε με τίποτε άλλο πέρα από τη σχολή, πόσο μάλλον να πάμε σε μια
γενική συνέλευση και να διεκδικήσουμε συλλογικά τα δικαιώματά μας. Παράλληλα,
λόγω της υπαρκτής υποχρηματοδότησης έχουμε φτάσει σε ένα σημείο ώστε οι
καθηγητές να μειώνονται χρόνο με το χρόνο. Με τα αντικειμενικά προβλήματα όμως
που προκαλούνται από αυτή τη μείωση, στην καθημερινότητα και τη λειτουργία της
σχολής καθώς και στην διεξαγωγή της διδακτικής διαδικασίας, πετιούνται οι
ευθύνες συνεχώς στις πλάτες μας. Σ’ αυτό το πλαίσιο, οι οικονομικές δυσκολίες
που υπάρχουν ήδη μέσα στο εξάμηνο κατά τη διάρκεια της εξεταστικής γίνονται
ακόμα πιο έντονες. [βλ. εκτυπώσεις, υλικά μακέτας κλπ], πόσο μάλλον αν
σκεφτούμε ότι αν δε προλάβουμε να δώσουμε όλα τα μαθήματα που χρωστάμε [λόγω
χρονικής διάρκειας], οι σπουδές μας παρατείνονται, συνεχίζοντας έτσι να
δαπανούμε χρήματα για αυτές.
Όλη
αυτή η κατάστασητο μόνο που πετυχαίνει είναι η φυσική εξόντωση των φοιτητών από
τη μία και τη δημιουργία όλο και μεγαλύτερου ανταγωνισμού μεταξύ τους από την
άλλη, για το ποιος θα αντέξει αυτούς τους ρυθμούς. Ως φοιτητές δεν έχουμε να
χωρίσουμε τίποτα μεταξύ μας.Η κατάσταση στη σχολή είναι μια εικόνα από το
μέλλον ενός αρχιτέκτονα. Τη στιγμή που τα ποσοστά ανεργίας στον κλάδο χτυπάνε
κόκκινο (ειδικά στους νέους μηχανικούς είναι της τάξης του 70%), η αύξηση των
ασφαλιστικών εισφορών έχει οδηγήσει στην κατάργηση του ελεύθερου επαγγέλματος
και την ενίσχυση της μισθωτής εργασίας σε μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες.
Έτσι, ο σύγχρονος μηχανικός αναγκάζεται να συμβιβάζεται με την εργασία με
μπλοκάκι, τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, την απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία,
υπό το φόβο της ανεργίας.Σε αυτά τα πλαίσια ενισχύεται η λογική του
"κυνηγιού προσόντων" και στον κλάδο των μηχανικών, ώστε να παραμένουν
διαρκώς ανταγωνιστικοί, ρίχνοντας την ευθύνη της ανεργίας στις πλάτες μας. Οι
αλλαγές που συμβαίνουν στον κλάδο τόσο με την αλλαγή του Θεσμικού Πλαισίου του
ΤΕΕ ειδικά με την χαρτογράφηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μηχανικών από
το προεδρικό διάταγμα (ΠΔ), που περιγράφουν ότι το πτυχίο μας δεν θα έχει πλέον
καμία κατοχύρωση στην αγορά εργασίας καθώς δεν θα εξασφαλίζει επαγγελματικά
δικαιώματα, δημιουργώντας έτσι το έδαφος ώστε αυτά τα επαγγελματικά
δικαιώματανα μετατραπούν σε προσόν.Δε θα δεχτούμε την προοπτική όπως μας την
περιγράφουν, δε θα δεχτούμε την εξοντωτική εξεταστική. Γι' αυτό και ήρθε η ώρα
να περάσουμε στην αντεπίθεση. Και φυσικά για όλα αυτά δεν υπάρχει άλλο μέσο
πέρα από τις αμεσοδημοκρατικές και συλλογικές μας διαδικασίες, δηλαδή τις
γενικές μας συνελεύσεις. Να δράσουμε ως η κινητήρια δύναμη της ιστορίας, χωρίς
σωτήρες, αλλά παίρνοντας την κατάσταση στα χέρια μας!
ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ
ΓΙΑ:
*Σύγκρουση
με κεφάλαιο, κυβέρνηση-ΕΕ
*Μόνιμη
και σταθερή δουλειά
*
Ανατροπή του νόμου Γαβρόγλου και του νόμου Διαμαντοπούλου! Δημόσια Δωρεάν
Ενιαία Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση. Καμία σκέψη για διαγραφές φοιτητών. Καμία
σκέψη για δίδακτρα και περικοπή των συγγραμμάτων. Καμία συγκρότηση
ΚΕντρωνΔΙαΒΙου Μάθησης.
*
Ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο, ενιαίο με όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα
σε αυτό, μόνη προϋπόθεση για δουλειά. Καμία σκέψη για διάσπαση του πτυχίου σε
δύο κύκλους σπουδών (4+1, 3+2). Ανθρώπινοι ρυθμοί σπουδών.
*
Δωρεάν σίτιση, στέγαση, συγγράμματα και συγκοινωνίες για όλους/ες. Αύξηση των
δαπανών για όλες τις φοιτητικές παροχές. Πλήρες άνοιγμα της πάνω λέσχης ΤΩΡΑ.
Ούτε σκέψη για αντίτιμο. Κανένας έλεγχος πάσο. Έξω οι εργολαβίες από τη λέσχη.
*Πλήρη
επαναφορά του ασύλου! Διεύρυνση του ασύλου σε σχολεία και χώρους εργασίας.
Δημοκρατικά δικαιώματα και λαϊκές και συνδικαλιστικές ελευθερίες για όλους.
Ανοιχτοί πανεπιστημιακοί χώροι για την πολιτική, τον πολιτισμό, τους αγώνες
λαού και νεολαίας και όχι για την αστυνομία, τους φασίστες και τον ιδιωτικό
παράγοντα. Έξω οι έμποροι ναρκωτικών από τα πανεπιστήμια. Καμία αναδιάρθρωση με
βάση το πόρισμα Παρασκευόπουλου, καμία συγκρότηση Κωδίκων Δεοντολογίας
*Αύξηση
της κρατικής χρηματοδότησης για τις ανάγκες μας.
*
Κανένα μέτρο ενάντια στο δικαίωμα της διαδήλωσης και της κατάληψης
Για
τη σχολή:
*Ονομαστική
κατοχύρωση των γνωστικών αντικειμένων και των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων
στο πρόγραμμα σπουδών.
*Πλήρη
εποπτεία επί των επερχόμενων αλλαγών του προγράμματος σπουδών. Καμία απόφαση
ενάντια στις συλλογικές αποφάσεις του φοιτητικού σώματος.
*Απόσυρση
του Προεδρικού Διατάγματος 99/2018 για τα επαγγελματικά δικαιώματα.
*Δωρεάν
εκτυπώσεις και υλικά για όλες-ους ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες των
εργαστηρίων. Να μην μετακυλείεται το κόστος σπουδών στις πλάτες μας.
*βιώσιμες
εξεταστικές [ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΡΙΩΝ
ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ] και ρυθμοί σπουδών.
*
Καμία υποχρεωτική προπαράδοση εργασιών. Καμιά υποχρεωτική παρουσίαση κατά τη
διάρκεια του εξαμήνου. Όλες οι
παραδόσεις στο τέλος του εξαμήνου. *Καμία πρόοδος στα μαθήματα.
*
Κανένα παρουσιολόγιο στα μαθήματα.
*
Καμία μείωση προσωπικού. Προσλήψεις για την κάλυψη των αναγκών του τμήματος
*
Ανοιχτές αίθουσες στις οποίες να μπορούν όλοι οι φοιτητές να έχουν πρόσβαση, να
δουλεύουν, να συζητούν. Να είναι κατάλληλα εξοπλισμένες με καθίσματα και με
αποθηκευτικούς χώρους
*Να
καταργηθεί το όριο των 7 μαθημάτων στη δήλωση.
Προχωράμε
σε:
ΚΑΤΑΛΗΨΗ
της σχολής από Τρίτη 26/2 μέχρι Παρασκευή 1/3 και ορισμό ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ την
ίδια μέρα.
ΜΑΖΙΚΗ
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ Τετάρτη 27/2 στην πρόεδρο του τμήματος ώστε να ορίσει τμήμα
καθηγητών, στην κατειλημμένη σχολή, παρουσία τουφοιτητικού συλλόγου, την
Παρασκευή 1/3 που θα αποσύρει την απόφαση σχετικά με δύο εβδομάδες εξεταστική
και θα δώσει παράταση τουλάχιστον μιας εβδομάδας.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ την Τρίτη 26/2 για εξειδίκευση των δράσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου