Μετά από δύο
γενικές συνελεύσεις του συλλόγου, τρεις μαζικές παραστάσεις στην πρόεδρο του
τμήματος, αμέτρητες συζητήσεις μεταξύ φοιτητών-τριών .. η εξεταστική παραδόξως
συνεχίζει να μένει αμετακίνητη στις 2 (!) εβδομάδες!
Τι σημαίνει εξεταστική 2 εβδομάδων;
Όσον αφορά στα
μεγάλα -αλλά πολλές φορές και στα μικρά- εργαστήρια, σημαίνει ατελείωτες ώρες συνεχόμενης
εργασίας για να τελειοποιηθεί η δουλειά του εξαμήνου, σερί τα τελευταία βράδια
πριν τις παρουσιάσεις και γενικότερα επικρατεί μια κατάσταση που συνοψίζεται
στο «πίνω καφέδες 2 η ώρα το βράδυ για να προλάβω να τελειώσω την πινακίδα».
Εκτός από τα εργαστήρια όμως υπάρχουν και τα υπόλοιπα μαθήματα [θεωρίες,
ιστορίες κλπ] τα οποία αν είμαστε τυχεροί-ές προλαβαίνουμε να τα διαβάσουμε και
να δώσουμε αλλιώς πάνε για Σεπτέμβρη με μεγάλη ευκολία. Γενικά, η κατάσταση σε
μια εξεταστική που διαρκεί δύο εβδομάδες σίγουρα δεν είναι βιώσιμη ενώ
ταυτόχρονα μπορεί να αποτελέσει και τροχοπέδη στις σπουδές μας καθώς λόγω
περιορισμένου χρόνου αδυνατούμε να δώσουμε όλα τα μαθήματα που θα θέλαμε. Aς σκεφτούμε μόνο πως αν αφήσουμε ένα μεγάλο εργαστήριο,
αυτό μας πάει σχεδόν σίγουρα ένα εξάμηνο πίσω, και το γεγονός αυτό σημαίνει πως
οι οικογένειες μας θα πρέπει να πληρώνουν όλα τα έξοδα για ένα ακόμη εξάμηνο!
Όλα τα παραπάνω
μπορεί σε εμάς να ακούγονται γνώριμα ωστόσο για την πρόεδρο του τμήματος είναι
υπερβολές και τα χαρακτηρίζει ως «λάθος χειρισμό του χρόνου μας». Η στάση της
στις μαζικές παραστάσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα έδειξε ότι δεν
υπάρχει καμία διάθεση εκ μέρους της για να δώσει μια λύση στο συγκεκριμένο
πρόβλημα ενώ δεν παρέλειψε να αψηφήσει και τις ίδιες τις συλλογικές διαδικασίες
του συλλόγου μας [δηλ. τις γενικές συνελεύσεις]. Ωστόσο η συγκεκριμένη στάση δε
μπορούμε να πούμε ότι χαρακτηρίζει και το σύνολο των υπόλοιπων καθηγητών οι
οποίοι με τη σειρά τους οφείλουν να πάρουν θέση για το συγκεκριμένο θέμα και να αλλάξουν την απόφασή τους,αντιλαμβανόμενοι
τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Σε μια περίοδο όπου η δημόσια
και δωρεάν παιδεία, το δικαίωμά μας στην μόρφωση και το δικαίωμά μας στο να έχουμε
σφαιρική αντίληψη επί του αντικειμένου μας διακυβέυονται καθημερινά, δεν πρέπει
να κάνουμε βήμα πίσω έως την διεκδίκηση των αναγκών μας.
Η εξεταστική
μπορεί και πρέπει να μεγαλώσει! Το πώς θα σπουδάζουμε μπορούμε να το ορίσουμε
εμείς, σύμφωνα με τις δικές μας ανάγκες. Δε δεχόμαστε οι ανάγκες μας να μη
λαμβάνονται υπόψη, οι συλλογικές μας διαδικασίες να περνούν απαρατήρητες και ο
τρόπος με τον οποίο σπουδάζουμε και ζούμε μέσα στις σχολές να διαμορφώνεται από
άλλους για εμάς, χωρίς εμάς!
*μετά από συζήτηση με τον κοσμήτορα της πολυτεχνικής, αναδιαμορφώσαμε το πρόγραμμα και είδαμε ότι η εξεταστική μπορεί [και πρέπει] να διαρκεί 3 εβδομάδες, σε αντίθεση με τα όσα υποστηρίζει η πρόεδρος του τμήματος.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΕΑΑΚ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου