22 Φεβρουαρίου 2017

Λίγες σκέψεις για το τέλος της εξεταστικής και την αρχή του νέου εξαμήνου...


Μία εξεταστική γεμάτη άγχος, καφέδες και χωρίς ύπνο τελείωσε!

Μία εξεταστική που για να μπορέσουμε να εκπληρώσουμε τις απαιτήσεις της σχολής αναγκαστήκαμε να πιεστούμε, να δουλέψουμε ασταμάτητα και να αφιερώσουμε όλον τον ελεύθερό μας χρόνο. Εκτός από αυτά -σα να  μη φτάναν δηλαδή-αναγκαστήκαμε να πληρώσουμε υπέρογκα πόσαγια παρουσιάσεις, μακέτες κτλ.όπως για παράδειγμα μακέτες (100-150 ευρώ) οι οποίες στοιβάχτηκαν(!) η μία πάνω στην άλλη λίγες μόλις μέρες μετά την παράδοση.Και όλα αυτά τα ποσά για ακόμα μία φορά δε μας δόθηκαν δωρεάν από το τμήμα αλλά τα βάλαμε από την τσέπη μας. Από ό,τι φαίνεται, μάλλον η δωρεάν παιδεία δεν είναι και τόσο δωρεάν. Και όλα αυτά για να καταφέρουμε να τελειώσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται τη σχολή, μιας και η οικονομική κατάσταση πιέζει. Κι όσο απαιτείται από εμάς η ασταμάτητη ενασχόληση με τη σχολή, τόσο μαθαίνουμε να αποδεχόμαστε τους ασφυκτικούς ρυθμούς σπουδών και να είμαστε έτοιμοι για όλο και περισσότερο απαιτητικές συνθήκες εργασίας.

Έφτασε το νέο εξάμηνο!


Ακόμα και αν η εξεταστική τελείωσε, με πόση σιγουριά μπορούμε να πούμε ότι τα προβλήματά μας τελειώσανε; Ίσως όχι και με πάρα πολλή, αν αναλογιστεί κανείς τι τον περιμένει από εδώ και μπρος. Το εαρινό μας εξάμηνο μάλλον δεν προβλέπεται διαφορετικό από το προηγούμενο. Μία γρήγορη ματιά στο νέο πρόγραμμα αποδεικνύει πως και πάλι θα πρέπει να είμαστε αμέτρητες ώρες στη σχολή τρέχοντας από το ένα εργαστήριο στο άλλο. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι τα προηγούμενα εξάμηνα χαρακτηρίζονταν από αμέτρητες ενδιάμεσες παρουσιάσεις, από συνεχείς εκτυπώσεις στη νησίδα, από ιστορίες με υπέρογκη ύλη (όπου αν για παράδειγμα κοπείς στην αρχιτεκτονική των 10 αιώνων, κόβεσαι αυτόματα και στην αντίστοιχη τέχνη, ακόμη και αν έγραψες 10!). Ακόμη δεν έλειπαν και παραδείγματα μαθημάτων που δεν έγιναν καν, άσχετος άμα αναφέρονταν στο πρόγραμμα σπουδών (βλ. στατική), ακόμα και μαθήματων που ‘’θεωρητικά’’ γίνονταν αλλά στην πραγματικότητα δεν υπήρχε κανένας καθηγητής στο μάθημα για διορθώσεις(κύβος ά έτους). Όλα αυτά και άλλα πολλά είναι μικρά παραδείγματα (ή μάλλον όχι και τόσο μικρά) που πρέπει να είμαστε έτοιμοι να αναμετρηθούμε για μία ακόμη φορά στο νέο εξάμηνο.

Είναι μονάχα στο χέρι μας να τα αλλάξουμε….
Γι’ αυτό και στησχολή μας, όπου η καθημερινότητά μας μέρα με τη μέρα γίνεται όλο και πιο απαιτητική, μόνο εμείς μπορούμε να επιβάλουμε τις ανάγκες μας και να δώσουμε στους εαυτούς μας το λόγο πάνω στις σπουδές μας. Η απάντηση σε όλα αυτά είναι ο συλλογικός αγώνας!Με όπλο τις συλλογικές μας διαδικασίες ας πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας για να διεκδικήσουμε αυτά που μας ανήκουν. Ας μην αφήσουμε το παραμικρό να δυσχεράνει τον τρόπο με τον οποίο σπουδάζουμε!


>> Να μειωθούν οι οικονομικές απαιτήσεις σε υλικά και μακέτες! Κάλυψη των οικονομικών απαιτήσεων του τμήματος για τις σπουδές μας από το τμήμα. λεφτά για τις ανάγκες μας!

>>Μην ανέχεσαι τις υπέρογκες και παράλογες απαιτήσεις! Όταν ο/η καθηγητής/τρια απαιτεί συνεχώς παρουσιάσεις, έξοδα, παραγωγή υλικού χωρίς νόημα, δεν είσαι εσύ ο/η παράλογος/η που σου φαίνονται βουνό, αλλά αυτός/ή. Έχεις λόγο για την ποιότητα των σπουδών σου!

>>Μην ξεχνάς τη διεκδίκηση του συλλόγου σου! Για κάθε εργαστήριο δικαιούσαι δωρεάν μία 5ευρη κάρτα από τη νησίδα.

>>Ό,τι σε δυσκολεύει στη σχολή, μην το αφήνεις να περνάει. Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου σου είναι το μέρος για να το θέσεις και να αποφασίσουμε συλλογικά κάτι για να το αλλάξουμε!

>>Άμεση στελέχωση του τμήματος με το αναγκαίο διδακτικό και διοικητικό προσωπικό με κανονικές προσλήψεις και αξιοπρεπείς μισθούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου